EĞRİOVA GÖLETİ (YENİCE)

Son birkaç aydır Karabük iline bağlı olan Yenice bölgesindeki yürüyüş rotalarını inceliyorduk. Karabük Valiliği  çalışması  sonucu bu bölgedeki bir çok yer işaretlenerek turizme açılmış ve bir kitapçık haline getirilmiş. Kitapçığa buradan ulaşabilirsiniz. Aslında Şeker kanyonunda yürüyüş planlıyorduk fakat Eylül ayında olmamız sebebiyle su sıcaklığının düşük olması sonucu, başka rotaya yöneldik. Bizim için en uygun olan, Sorgun yaylası üzerinden gidilen Eğriova göleti oldu. Bu bölgeye bir çok farklı rotadan ulaşılabiliyor. Biz Kitapçıktaki günü birlik turların 7. rotasını izledik ve Karaağaç köyünden Sorgun yaylasına ulaştık.

Kdz.Ereğli'den Sabah Saat:05:00 da ayrıldık ve 80 km yol aldıktan, sonra Devrek Karabük yol ayrımında bulunan bir mesire alanında kahvaltı molası verdik.

Sorgun yaylasına gitmek için Zonguldak'tan yaklaşık 110 km bir yol gitmek gerekiyor. Köy ve yayla yollarının bazı bölgeleri  bozuk olduğundan araziye uygun bir araçla gitmenizi tavsiye ederim.

Saat 10:00 gibi Sorgun yaylasına ulaştık ve zaman kaybetmeden  tabeladaki rotayı bulup yürüyüşe başladık.

Parkurlar yukarıdaki gibi işaretlenmiş. Bu işaretleri izleyerek rotadan çıkmadan yürüyebilirsiniz. Parkur gerçekten muhteşem, gökyüzünü kaplayan ağaçların içerisinden ilerliyorsunuz.

1400 metre rakımda bulunan Eğriova göleti 2 saat (7 km) yürüyüşün ardından harika bir manzarayla  bizi karşıladı.

2,5 saat yemek ve dinlenme molası verdikten sonra, geriye dönüş için harekete geçtik.Yol boyunca araçla geri dönüş rotamızı tartışırken İncebacaklar Köyü üzerinden geri dönmeye karar verdik böylece Şeker kanyonu'nu da görme fırsatı bulduk.

Toplam 15 km yürüyüşün ardından araçlara binerek İncebacaklar Köyü üzerinden geri dönüş yaptık.